fredag den 13. december 2013

julegaveønsker | line

I år bærer min ønskeliste rigtig meget præg af, at jeg skal (og vil) rigtig mange ting i løbet af næste år. Til marts skal jeg på studietur til Israel, hvor jeg regner med at komme til at bruge virkelig mange penge - både på selve rejsen, men også på spøjse souvenirs og vilde mængder falaffel. Ud over det er der også SPOT festival, som efterhånden er blevet en tradition, og nu vi snakker Århus, så har Northside festival allerede offentliggjort nogle virkelig gode navne (bl.a. Mew, Cold Specks, The National og Arcade Fire) Og sidst men bestemt ikke mindst, så er der jo Roskilde Festival... Og hvis alt dette skal lade sig gøre, så er jeg nødt til at få en økonomisk håndsrækning eller to.. Eller tre. Men ud over det er der også gjort plads til nogle enkelte "rigtige ting" og den eneste røde tråd er, at der slet ikke er nogen rød tråd overhovedet.





















Prints af HVASS & HANNIBAL
Hvass & Hannibal er en dansk designduo, som blandt meget andet står bag de fleste af Efterklangs albumcovers. Jeg har i meget langt tid været helt forelsket i deres finurlige, farverige og eventyrlige illustrationer, og derfor håber jeg virkelig at et af deres prints kommer til at lægge under træet til mig i år. Jeg har længe ønsket mig det der hedder "One Month", som er det på billedet ovenover. Det er virkelig enkelt, men formår stadig gennem farvekoordination og motiv at indramme Hvass & Hannibals fantasifulde og nærmest barnlige univers helt perfekt.
Hvass & Hannibals webshop er fyldt med fine ting, og du kan finde den lige HER


Mappen "Plissé" fra HAY
Mængden af underlige udklip, halvfærdige tegninger og collager, underlige avisartikler, togbilletter, notatark og mærkelige biologi-kompendier der svømmer rundt mellem hinanden på mit skrivebord synes nærmest uendelig, og lige så meget som der er, lige så lidt plads og engagement har jeg til at få det hele organiseret. Det handler nok mest af alt om, at jeg skal få taget mig sammen, men jeg er ret overbevist om at HAY kan redde mig ud af mit luksusproblem på en lidt sjovere måde, med deres virkelig fine arkivmappe. Jeg elsker generelt hvordan HAY altid formår at gøre helt simple og brugbare ting vanvittigt smukke, og "plissé" er absolut ingen undtagelse!
Tingene fra HAY kan findes HER, men også de i tre fysiske butikker som ligger i København og Aarhus, og rundt omkring i forskellige designbutikker.


MUSIK!
Endnu en gang kan jeg ikke komme uden om hårde pakker i form af enten CD'er eller vinyler. Listen rummer blandt andet et fjollet, vokalharmonipræget og nærmest afrikansk-inspireret sommer-soundtrack med håndklap fra Dirty Projectors' album Swing Lo Magellan, og melankolsk, halvelektronisk, midnatsvenlig støjrock fra Deerhunter's "Halcyon Digest". Og så er der Beirut, der gang på gang formår at gøre alt hvad der er gråt og trist lidt bedre, med halvkikset, frankofil balkan af fineste skuffe - præcis som på albummet "Gulag Orchestra"



Ingen kommentarer:

Send en kommentar