onsdag den 11. december 2013

julegaveønsker | agnes

På min ønskeseddel i år er der særligt fokus på tre ting; indretnigsinterior, film og bøger. Det er egentligt ikke noget nyt, men der er alligevel en overflod af netop disse ting denne gang, og det skyldes nok, at mine tanker lige nu handler om næste år, hvor jeg ikke længere går i gymnasiet og skal flytte hjemmefra. Så er der lige pludselig ikke penge til fine ting til hjemmet, og jeg skal have opbygget mine egne samlinger af film og bøger, for mors hjemmebibliotek er ikke lige ved hånden mere.



Gavekort til butikken STILLEBEN
Jeg bliver altid så glad, når jeg befinder mig i interior-butikken STILLEBEN. De to små etager er fyldt med spejle, keramik, hylder, stole, tasker, tæpper, lamper, indrammet grafik mm., og jeg får julelys i øjnene af at være omringet af så mange flotte ting. Jeg har været derinde utallige gange, men der er alt for mange ting, jeg gerne ville eje, så jeg har endnu ikke købt noget. Jeg står lidt mellem de flotte Yvonne Koné tasker og... alt andet! Derfor har jeg valgt at ønske mig et gavekort.
Butikken ligger lige ved Storkespringvandet på adressen Niels Hemmingsens gade 3, og du kan også kigge på produkterne på deres hjemmeside HER



Filmen WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN
Jeg så filmen, da den gik i biografen i 2011, og den har aldrig rigtig forladt mit sind igen. Det er en intens fortælling om en mors og søns indbyrdes forhold, som helt fra graviditeten går skævt. Sønnen er utroligt manipulerende, og gør at for at gøre livet surt for moren. Jeg husker tydeligt en scene, hvor drengen er spæd og har hylet hele dagen, så moren stiller sig midt i noget vejarbejde, som larmer så meget, at det kan overdøve sønnens kroniske skrig. Filmen er grusom, frustrerende, uforudsigelig og virkelig dyb. Og så er den visuelt rigtig smuk. Jeg glæder mig meget til at gense den under dynerne med en kop kaffe.
Se traileren HER


Bogen FREUNDE VON FREUNDEN BERLIN
I sommer anbefalede jeg bloggen (her), og nu ønsker jeg mig bogen. Den er ligesom bloggen fyldt med personlige og kreative hjem, og jeg er fan af virtuelle ting, der bliver transformeret til fysisk form - især når det er et så lækkert produkt, som Freunde von Freunden er. Forsiden udstråler virkelig projektets charme, som har fokus på gode billeder, indretningsinspiration og finurlige personligheder, som skinner igennem i deres hjem.
Se mere info om bogen og sneak peek HER

2 kommentarer:

  1. Hvis du elsker filmen We need to talk about Kevin, så burde du næsten også læse bogen. En meget intens læseoplevelse! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for anbefalingen - det vil jeg helt sikkert gøre, så snart jeg får tiden :)

      Slet