mandag den 3. juni 2013

hemmeligheder


Der findes massere blogs rundt omkring på internettet, men få skiller sig ud fra mængden og levere noget unikt og spændende hver gang. Det er sjældent at det unikke og originale ikke lige så stille forsvinder gennem tiden, men jeg kender dog til flere som er helt sine egne.

De fleste af dem er blogge, som har en eller anden form for et tema. Måske indholder de kun billeder af en hund, eller har et forholdsvis unikt mønster de blogger efter. Det er dog sjældent at blogge rør ved noget dybere i mig, men den her, Norske hemmeligheder, har altså gjort det, og derudover indholder den nogle super fine illustrationer, tegninger og billeder.



Konceptet på norske hemmelighed er ret simpelt: De ligger et billed eller en tegning op hver dag, hvorpå der står en kort hemmelighed.  Det kan både være lidt ligegyldige hemmeligheder, men også store problemstillinger. 

Det jeg aller bedst kan lide ved bloggen, er at jeg på en eller anden måde, føler at jeg får lov til at få en helt speciel del af en ukendt persons tanker udleveret. De fleste af hemmelighederne er ting, som jeg kan forstille mig at afsenderen ofte tænker over i hverdagen.
Jeg forstår ikke altid hvad der står på billederne, fordi teksten er på norsk, men jeg synes at hele ideen bag og tegningerne/billederne er så fine, at jeg stadig læser med. Den har kørt siden 2009, så der er massere at gå i gang med. 

Kig forbi bloggen her;


Et kort andet tip, som bloggen minder mig om er et projekt dr og dsb bladet ud og se kørte hele sidste år. Via den her side har man det sidste halvanden år kunne skrive sine dybeste og inderste hemmeligheder, også kunne 12 forfattere blive inspirerede af hemmelighederne og skrive en novelle ud fra det, som blev bragt i bladet, sammen med nogle artikler om hemmeligheder. Det var et helt vildt fint projekt, som jeg faktisk fulgte med i hele 2012 og jeg tror stadig at man kan finde novellerne som kom ud af det, på dr's hjemmeside. 

Hjemmesiden bliver dog stadig ofte brugt og der bliver stadig skrevet både mærkelige, smukke, lad-mig-give-dig-et-kram triste, ondsvage, befriende og skræmmende hemmeligheder derinde. 



2 kommentarer:

  1. Hvor er den fantastisk!

    SvarSlet
  2. Minder meget om den her blog: http://www.postsecret.com/

    SvarSlet