torsdag den 1. maj 2014

spot 2014 | maya

I år har jeg ikke sat mig så godt ind i spotprogrammet. Tiden har faktisk ikke været der, men jeg tror heller ikke at behovet er så stort, for jeg skal følges med nogle, som jeg ved har styr på det og kan trække mig rundt til nogle vilde musikoplevelser. Jeg har dog alligevel sat kryds ved et par bands og artister, som jeg ikke vil misse.

Blaue Blume

Blaue Blume har endnu ikke udgivet andet end et par singler, og deres første ep er kun lige på trapperne (2. juni), men de har allerede bidt sig fast som et af de mest spændende,  nye danske bands. De lyder lidt som When Saint Goes Machine, også alligevel slet ikke og jeg glæder mig så meget til at se hvad de byder på live. Normalt er jeg gladest for at gå til koncerter, hvor jeg på forhånd kender numrene, for så føler jeg mig bedst underholdt, men jeg håber og tror at lige netop Blaue Blume vil kunne holde min koncentration alle de 45 minutter en koncert på SPOT tager. 

Blaue Blume lyder anderledes, nyt, originalt, mystisk og Roskilde Festival beskriver det som højtidelige og følsomme falsetrock, og glæder mig til at få lov til at hører numrene og især vokalen, live.

Spiller fredag d. 2 maj klokken 22.15 - 22.50 i Musikhuset Lille sal

Jaakoo Eino Kalevi

Jaakoo Eino Kalevi er fra Finland og lyder drømmende, svævende og alligevel enormt nede på jorden. Med rytmiske beats, tilsat en vokal, som kommer fra en mand, men lyder som en kvindelig falset, og dvs. spøjse instrumenter, skaber Jaakoo Eino Kalev stemninger som jeg glæder mig enormt meget til at opleve live. Jeg synes det trækker tråde til Connan Mockasin og har læst at han i sit hjemland er en kultfigur, spiller i massere af små projektet og håber på at blive overrasket med en anderledes lyd.

Spiller lørdag den 3. maj kl. 21.00 - 21.35 i Voxhall

Derudover bør man kigge forbi når Lis er stille udfordre popskabeloner og spiller alternativ dansk musik og når popdarlingen, som lidt er gået hen og blevet min guilty pleasure, hvad angår musik, Christopher, spiller op til dans og knuste teenage pigehjerter. Det er jeg sikker på bliver to meget forskellige, men spændende oplevelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar