torsdag den 25. juli 2013

en regnbue engel



Jeg kom den anden dag til at tænke på en kortfilm, som jeg så i en tysktime i folkeskolen. Jeg fandt den på vimeo, og den var lige så rørende og velgennemtænkt, som jeg huskede den. På blot seks minutter bliver en historie om to brødre skabt, og det er noget af det smukkeste, især da fortællervinklen er lillebroren, som har et meget naivt syn på verden. Kærligheden mellem de to brødre lyser ud af dem - storebroren, som beskytter lillebroren mod virkeligheden med en opdigtet historie om regnbueengle, og lillebroren, som er glad på sin ældre brors vegne, da han flyver væk.


Regenbogenengel from Anna Kasten on Vimeo.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det kan jeg vist sige på alles vegne, at det er vi rigtig glade for at høre! God respons er en god motivation i sommermånederne. Tusind tak :)

      Slet