onsdag den 1. maj 2013

spot 2013 | maya






Helsinki poetry
For to år siden sad jeg en aften og søgte efter ny musik. Under søgningen fandt jeg duoen, Helsinki Poetry. Omkring to uger efter blev de tilfældigvis testet på Det Elektriske Barometer, og siden dengang, har jeg fulgt med i hvad de går og laver. Der er ret meget mystik omkring dem, og jeg ved faktisk ikke så meget om baggrunden for bandet. Alle numrene er opkaldt efter byer rundt om i verdenen, og de skal beskrive stemningen i byen. Jeg synes virkelig at Helsinki Poetry spiller noget magisk musik, og da jeg sidste år så dem spille en udendørskoncert, blev jeg så revet med, og musikken var mindst lige så magisk live, som på pladen. Siden hen har de udgivet et album, som jeg glæder mig rigtig meget til at få lov til at hører live. Hvis du er til mystiske vokaler og storladen musik, synes jeg du bør tage forbi.

Helsinki Poetry spiller på SPOTfestival  lørdag den 4. maj kl. 15:00 i Voxhall



Indians
Indians er endnu en kunstner jeg har hørt live før. Men jeg var faktisk slet ikke klar over det før jeg for nogle uger siden studerede spot-programmet og lyttede til de kunstnere som virkede interasante. Pludselig kunne jeg genkende noget og det viste sig, at jeg faktisk så Indians for omkring et år siden i Malmø. Siden da har han udgivet singlen Magic Kids, været support for Beirut og Bear in Heaven, blevet signet til 4AD, som er et pladeselskab som udgiver bla. Efterklang og The National og senest udgivet et fantastisk debutalbum. Indians musik er virkelig helt sit eget og jeg glæder mig til at blive rørt og helt rundt på gulvet.

Indians spiller på SPOTfestival fredag d. 3 maj kl. 21:00 på Voxhall 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar