torsdag den 21. februar 2013

englands svar på bob dylan

Har du nogensinde hørt om Jake Bugg? Det havde jeg heller ikke før jeg engang i december var til P6 Beat Rocker Koncerthuset, hvor den unge Bristol-dreng optrådte, som én af de mange kunstnere den aften.
Han er blot atten år, men har allerede udvist et kæmpe potentiale - og det er ikke gået uset hen. Jake Bugg toppede nemlig de britiske hit-lister sidste år med hans debut-album. 
Men det er også velfortjent, for især på sangen "Two Fingers", der absolut er én af mine Jake Bugg-favoritter, formår han at blande mange genrer, men uden at det ender i et væld af uregerlige toner og malplacerede guitar riffs.
I min optik er hans stil et godt sammensurie af mange kendte kunstnere gennem tiden. Specielt inspirationen fra Bob Dylan skinner rigtig godt igennem i mange af numrene, der bærer præg af country og folk.
Jake Bugg rammer København igen den 2. april, hvor han spiller i VEGA. Mine billetter er bestilt og jeg kan stille og roligt mærke glæden brede sig mere og mere for hver dag der går.

Hvis jeg ikke tager meget fejl, tror jeg sagtens at Jake Bugg kan have en stor - og forhåbentlig lang - karriere foran sig, især hvis han bliver ved på denne måde. Musikken er let, ligetil og noget alle kan være med på. En ting er ihvertfald sikkert; jeg lytter med fremover!
Lyt til Jake Buggs fulde album HER.

5 kommentarer:

  1. Når først man er bidt af the love Bugg er der intet at gøre...

    SvarSlet
  2. Det var en god anbefaling. Jake Bugg er virkelig dygtig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak.
      Og ingen tvivl om det, hans talent er kæmpestort taget hans alder i betragtning. Jeg glæder mig til at se, hvor han er rent musikalsk og karrieremæssigt om et par år.

      Slet
  3. Kæft i var lang tid om at opdage ham !
    ...men nyd koncerten og send et lille kram til alle os jyder som blev nød til, at lide under, at bugg aflyste koncerten i århus :(

    SvarSlet