søndag den 23. december 2012

tre sommerlige numre

Lige pt. lytter jeg til sommerlig og dansabel musik, som minder mig om det tidlige forår, om hyldeblomstsaft og bærtærte, om jyllands besøg, om festivaler, om følelsen af at løbe langs vandet med solen i hovedet, og om de koncerter jeg hele sommeren igennem var til. Det er for at forsøde hverdagen, den hårde cykeltur i slud, modvinden på løbeturen, sneen og frostgraderne, som gør at jeg er nød til at pakke mig ind i fleece (?!!) og uld i flere lag for at kunne holde varmen. Det virker faktisk overraskende nok i de fleste tilfælde, og jeg holder humøret oppe på trods af, at jeg ikke er den store julefan. Her er tre numre, som jeg hørte i går:



Jeg lytter altid til det her nummer på lange togture, da jeg (og jeg ved ikke hvorfor) synes, at den passer ret godt til at kigge på landskabet, der kører forbi i høj fart og derfor altid hører den i toget. Sangen er bare virkelig fin - ikke en man behøver tænke længe over - og dansabel.


Tidligere i år udgav Rhye en singel ved navn 'Open', som er et  nummer, med strygere og harper og en helt sindsygt spændende vokal. Et helt fantastisk nummer, som både indholder elektroniske baggrundstoner og en smuk tekst. Dengang vidste ingen rigtig, hvem det var, men nu er det offenliggjort, at den er canadiske sanger Mike Milosh og den danske producer og sangskriver Robin Hannibal fra Quadron, som står bag. Senere på året udgav de endnu et nummer ved navn 'The Fall'. Sindsygt smukt, i et lidt højere tempo, men med en mindst ligeså vild vokal som på 'Open'. Næste år, den 4. marts, udgiver Rhye deres første cd, "Woman". Hvis sangene på den er halvt så gode som "Open" og "The Fall", kan det kun blive en fantastisk plade, for både Open og The Fall er nogle af de bedste numre, jeg har hørt i år. 



Fantastiske Beach house, som jeg var til koncert med på Vega for lidt over en måned siden. Sangene sidder stadig i mig, og jeg husker det meste af koncerten, som var den i går. Et af mine yndlings numre med dem er "Wild", fordi det bare er sindsygt spændende nummer, og jeg kan lytte til det mange gange uden at blive træt af det. 


2 kommentarer:

  1. De er også superskønne alle tre!

    SvarSlet
  2. de er karry alt sammen, nice life

    xx, Elif
    http://elifnida.blogspot.dk/

    SvarSlet