søndag den 30. december 2012

improv everywhere



Der sker ting og sager i byen, som aldrig sover, for her holder folkene bag Improv Everywhere til. Det er et kollektiv, som arrangerer sjove ting rundt omkring i New York, hvilket både skaber glæde og forvirring blandt folkene, som uden at vide det pludselig er en del af det. Når man som os bor i Danmark og hverken kan deltage i disse pranks eller være så heldig at opleve dem helt tilfældigt, så er det godt, at det hele bliver filmet og lagt på youtube.



Subwayen bliver brugt af mange new yorkere hver dag, og det udnytter Improv Everywhere. De har lavet en prank med hjælp fra nogle tvillingepar, som danner et "menneskespejl" (videoen ovenover), de sidste par år har de lavet et event, hvor man skal køre med subwayen uden bukser (se vidoen fra 2012 HER), de har sat sedler op på en subway station med beskrivelser af tingene på stationen, som om det var kunst på et museum, og også serveret champagne og lavet en garderobe som på et rigtigt museum (se videoen HER) og mange andre ting.



Improv everywhere er et super fedt initiativ med nogle meget kreative mennesker bag. Der er mange timers underholdning på deres youtube channel, hvor man kan se, hvordan de tænder og slukker for lyden på gaden (videoen ovenover), hvordan de får et helt basketball stadion til at lede efter "Rob" (HER), hvordan den 400 år gamle konge Philip IV kan give autografer foran et maleri af ham selv (HER) og mange andre videoer, som du kan finde på youtube kanalen HER.

7 kommentarer:

  1. jeg har brugt virkelig meget af min tid på at kigge deres videoer igennem, de er fantastiske hvis man er i dårligt humør.. hvem der bare boede i New York...

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg kan også blive ved med at se de samme videoer igen, fordi de er så kreative - og som du skriver, så gør de én i godt humør!

      Slet
  2. Jeg opdagede dem for et par år siden, og lige siden da har jeg lavet flashmobs i Aalborg med mine venner - vi er efterhånden en ret stor gruppe! Nogle gange tager vi også bare ud og deler kram og kage ud, det er super hyggeligt!

    http://www.youtube.com/watch?v=wEs_3VO5T2M

    SvarSlet
    Svar
    1. det er også et hyggeligt initiativ! der skulle bare være endnu flere danskere, som gjorde sådan noget.. men jeg kunne jo starte med mig selv ;)

      Slet
  3. vil btw gerne sige tak til jer to, fordi i er så flittige til at kommentere. det er virkelig hyggeligt at få noget respons :)

    SvarSlet
  4. Årh ja, gid man boede i New York!

    SvarSlet
  5. Haha that just made my day! Hvor er det fedt, at nogen går så meget op i at gøre andre menneskers dag lidt bedre :)

    SvarSlet