torsdag den 29. november 2012

december-weekend på nørrebro

I weekenden tager Line turen fra udkanstdanmark til København og besøger mig og Maya, og vores plan er ikke, at ligge under hver vores dyne og slappe den (i hvert fald ikke hele dagen, lidt hygge bliver det nok til). Vi har fundet på en masse at lave, og hvis du heller ikke gider sidde hjemme og kede dig hele den kommende weekend, så er her nogle tips til arrangementer, du kan tage til.

Photobucket
JULEDAGE I JÆGERSBORGGADE
På lørdag starter årets hyggeligste måned, så derfor har vi tænkt os at spendere noget af vores lørdag i én af Nørrebros hyggeligste gader; Jægersborggade. Der foregår altid en masse ting i gaden, f.eks. store loppemarkeder om sommeren og brevskrivning den første tirsdag i hver måned. Jeg har ikke været til deres jule-arrangement før, men det kan kun blive godt! Jeg skal i hvert fald prøve GRØDs ris á la mande og ellers suge stemningen til mig sammen med Line og Maya i de forskellige små butikker og caféer.
Det er både lørdag og søndag, og du kan læse mere om arrangementet HER

Photobucket
FINDERSKEEPERS
Hvis du ikke kender til Designskolens julemarked eller bare ikke kom derhen sidste weekend, er FINDERSKEEPER helt sikkert et godt alternativ. Det er et stort marked på Nørrebro med 110 stande, hvor folk sælger ud af deres garderober, og hvor upcoming designere og kunstere sælger deres ting. Man kan altså finde mange finurlige ting her, så det skal vi også forbi på lørdag.
Entréen er 40,- og du kan læse mere om markedet HER

Photobucket
KONCERT MED ASBJØRN OG SOFFIE VIEMOSE
Sidste vinter blev jeg helt forelsket i Soffie Viemoses sang "To The Woods". Allerede ved de første ord "Lonely trees, I'll give them company" var jeg fortryllet, og jeg dansede da også i solskinnet til hendes koncert på Roskilde Festival i sommer. Asbjørn blev jeg anbefalet, efter at nogle veninder havde set ham på årets SPOT Festival - og også hans musik faldt jeg for (det er jo ikke uden grund, at the xx linkede til hans sang "The Criminal" i denne uge). Begge kunstere laver fantastiske elektroniske melodier, så når de kommer forbi Stengade lørdag aften, er vi der selvfølgelig også!
Entréen er 80,- og du kan læse mere om koncerten HER

4 kommentarer:

  1. Og det er så lige der, man ønskede at komme til København............

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har netop i dag talt med Line om, at hun snart skal lave et indlæg om ting, der sker i Jylland (ved ikke præcis hvor, men nok Århus/Aalborg/Viborg-agtigt) :)

      Slet
  2. Hvor er det fantastisk at høre, at du er ligeså så tosset med Viemose, som jeg er! Sidste år fik jeg hende booket til en elektronisk festival, og det var bare F A N T A S T I S K !

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun er jo genial! Hun ved virkelig, hvordan man skal bygge en sang op, f.eks. i "To the woods", hvor er der er lagt lyde af knasende skovbund ind! Vildt, at du lige fik hende booket. Kommer du så også i morgen aften? :)

      Slet