tirsdag den 2. oktober 2012

to

Mit humør afhænger ret meget af vejret, og når det bliver efterår, har jeg mest lyst til at blive inde og se film og høre musik. Jeg gider faktisk ikke lave så meget andet. Men det gør ikke så meget, for afslapning er ikke noget jeg normalt vægter særlig højt, og det er helt sikkert sundt at kede sig engang imellem. Men i dag har jeg gået en tur  i en park og hørt musik. Jeg e l s k e r nemlig efterårs musik. Her er to numre, med fantastiske kvindelige vokaler, som jeg synes passer godt til vejret ligenu;

Lhasa de Sela - I'm going in
Et nummer, jeg hørte i radioen for omkring 2 år siden, som siden har været et af mine yndlings numre. Historien om nummeret er sindssyg smuk, og når jeg hører det, kan jeg ikke lade vær med at sætte mig i hendes families sted og forestille mig, hvordan de får det, når de hører nummeret. Hun døde nemlig i Januar i 2010 af kræft og så vidt jeg ved, er det her nummer et farvel . Jeg synes simpelthen bare, det er så smukt og sindsygt trist og jeg bliver helt vildt nostalgisk når jeg lytter til det. 
Bat For Lashes - Laura
Jeg har kun lyttet til det her ene nummer af Bat for Lashes, men glæder mig sindsygt til at hendes plade, The haunted man udkommer (den 15 oktober). Der er ikke meget mere at sige om dette nummer end at det er sindsygt smukt og at vokalen er helt fantastisk. Jeg får kuldegysninger hvert eneste gang hun synger ''Laura, you're more than a superstar''.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar