søndag den 4. august 2013

børnehaveklasse om igen

Da jeg gik i børnehaveklasse havde vi uanede mængder af modellervoks til rådighed. Et sandt slaraffenland af farvestrålende klatter fra knitrende, gennemsigtigt papir, som lå sikkert i en skuffe under vasken. Dog blev de mange forskellige farver på ingen tid blandet sammen til en stor grå-brun masse, der - hvis det skulle være helt rigtigt - gjorde det umuligt at forme andet end hundelorte og urtepotter.

Selvom det efterhånden er meget lang tid siden jeg selv har leget med modellervoks, og derfor egentligt  ikke burde udtale mig, bliver jeg oprigtig imponeret og en lille smule nostalgisk, når jeg ser claymation-musikvideoer som disse fra Tame Impala og Grizzly Bear. De har et fantastisk barnligt udtryk, som sender tankerne tilbage til claymation-tegnefilm fra 90'erne og før omtalte mislykkede modellervoksprojekter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar