onsdag den 8. maj 2013

bar hud og ømme øjeblikke


Untitled
© Eros Turannos
For længe siden på en sen aften på alles favorit sociale medie, facebook, stødte jeg pludselig på en yderst interessant side, der ikke andet end frembringer beundrende sukken og en følelse af at det godt måtte være éns værk. 
Soft skin, hedder projektet, og det startede som et åbent galleri på foto-portalen, Flickr, hvor fotografer fra hele verden kunne uploade billeder - helt præcist billeder dedikeret til at vise det yndefulde ved den bare menneskekrop.
Idéen bag er helt fantastisk. Jeg føler nemlig ikke, når jeg sidder og kigger billederne i gennem, at jeg ser på et kropsideal, der sætter standarden for højde og drøjde. Men nærmere forbillede for at fremhæve det sårbare og smukke ved menneskekroppen.
Berlin 2013.
© Hannes Lippert                                                                                                                            © Lukasz Wierzbowski

© Sonja Lovdal
Projektet er ikke synderligt udbredt endnu, men stadig stødt voksende - du kan stikke dem et 'like' på deres facebook side HER, hvor den danske upcoming-fotograf, Sonja Lovdal, blandt andet er featured med et billede fra én af hendes billedserier.
I starten af denne måned blev et såkaldt fanzine dedikeret til denne særlige form for fotografering sat på gaden. Det kan købes HER.

Der er et eller andet over billederne, der fanger mit øje på sådan en sælsom måde. Jeg bliver vildt draget af de falmende farver og analog-fotografierne, der skaber en helt unik stemning. Hvis jeg var mindst ligeså dygtig, ville jeg med det vuns haste ud af døren for at kreere noget ligeså smukt.

4 kommentarer:

  1. Soft Skin er det bedste. Virkelig. Jeg er inde og tage et kig adskillige gange om dagen, og det har bestemt udviklet sig til en besættelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt nok, så er jeg da ihvertfald ikke den eneste!

      Slet
  2. Upcoming-fotograf, hvor er det smigrende! Tak Cille!

    SvarSlet