torsdag den 24. januar 2013

the quiet place project

Har du også svært ved at slippe tasterne? Så er hjælpen her.
Det er desværre blevet en kedelig tendens, men afhængighed af de sociale medier, er i en stigende grad ved at blive en norm i samfundet. Kender du ikke det med 'lige'at skulle tjekke en notifikation på facebook, eller 'lige' snige et billede ind på instagram? Jeg kan i hvertfald godt genkende det. Følelsen af, hele tiden at skulle være på.

Men heldigvis er vi ikke fortabte. En mand ved navn Amitay Tweeto, vågnede en dag op og - som han selv har sagt - tænkte: "it can't go on like this". Nu kalder han sig selv 'The Quiet Place Project', der er et initiativ, som skal give folk ro fra den daglige dosis facebook, twitter og myspace.
The Quiet Place er en oplevelse for sig, og uden at røbe for meget, så er det dejligt afstressende med det sagte (og halvmelankolske) klaverspil. Som sagt giver det dig et break fra hverdagens trummerum og travlhed.
I The Thoughts Room, bliver vi igen introduceret for noget eftertænksomt og skrøbeligt klaverspil.
Her kommer en lille bjælke til syne, hvori du kan skrive dine allerdybeste, inderste tanker og herefter flyver de, som små stjerner, ud i universet. Virkelig symbolsk og virkelig rørende på et eller andet plan.

Jeg synes idéen om et fristed for tanker og drømme er en fantastisk smuk idé, og siden jeg, gennem Rita's blog, opdagede projektet har jeg jævnligt besøgt siderne. Det er den ultimative måde til at få (virtuelt) renset ud.
Så hvis du lige sidder med et par minutter til overs, som du gerne vil bruge på noget andet end myspace og twitter - så tjek en af disse to sider ud.

5 kommentarer:

  1. Yes, yes, yes, jeg elsker The Quiet Place og Amitay Tweeto, det er helt fantastisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvem gør ikke det? Ih så smukt.

      Slet
    2. Det er virkelig et fint hittepåfund!

      Slet
  2. Ej hvor er det en fin blog <3
    Måske du vil følges eller smide en kommentar på min blog? <3
    http://anna-mitlivminetankermig.blogspot.dk/
    Hugs & Love

    SvarSlet
  3. Jeg er fuldstændig enig i din tekst om The Thoughts Room - en umådelig smuk måde at komme af med sine tanker på.

    //Anne - capturemoments.blogspot.dk/

    SvarSlet